środa, 21 października 2015

Nie szata zdobi człowieka...

 Kwestia ubioru zwłaszcza tego do biegania to poważna sprawa. Na początku nie przywiązywałam do tego wagi. Ubierałam po prostu strój sportowy. Jednak w miarę upływu czasu dobór stroju do panujących warunków atmosferycznych nabrał innego znaczenia. Wpłynęło na to oczywiście doświadczenie. W ciągu 3 lat zdarzyło mi sie przecież biegać w upale, w deszczu, podczas zimy na mrozie, w śniegu, w błocie itp. I na każdą porę roku potrzebowałam innej garderoby. Przejrzałam czasopisma biegowe, ofertę sklepów sportowych również tych dla biegaczy. Zaopatrzyłam sie w koszulki tzw, techniczne czyli oddychajace z krótkim i długim rekawem, leginsy krótkie i długie a na zime ocieplane, bieliznę, bluzy, kurtki, buffy,kominy, rękawiczki, czapki. Mam juz sporą kolekcję biegowych szatek. A i tak zawsze zastanawiam się w co sie ubrać. Mam oczywiście swoje ulubione zestawy. Zwykle patrzę jaka temperatura powietrza panuje na zewnątrz i dodaję do niej 10 stopni. Ta teoria raczej mnie nie zawiodła. Ale zdarzało mi sie ubierać za dużo , za grubo i juz po pierwszym kilometrze gotowałam się.
 Inaczej rzecz się ma z obuwiem do biegania. Biegam w butach ekiden Kalenji i tylko te mi pasuja. Podejmowałam oczywiście próby zakupu butów biegowych o podwyższonym standardzie z tzw wyższej półki cenowej. Jednak próby współpracy kończyły się fiaskiem. Nie wiem co jest nie tak z moimi stopami, ze pasuje mi tylko jeden rodzaj biegowego obuwia. Po kilku nieudanych próbach zmiany - pozostałam wierna tej marce i nie wyobrażam sobie by mogło coś sie w tym zakresie zmienić.
 Moda modą ale najważniejsze dla biegacza jest to aby strój był przede wszystkim wygodny. Oczywiście kolorystyka i estetyka ubioru też ma znaczenie . Ale wygoda przede wszystkim. Ubranie nie może krępować ruchów, obcierać, przeszkadzać. Ma nam pomagać w pokonywaniu kilomerów. Dobrze jeszcze gdyby miało dodatkowe kieszonki, w które możemy schować niezbędne rzeczy : klucze, chusteczki itp...Komfort biegu to równiez komfort ubioru. Jak ważne jest ubranie wiedzą ci, którzy przebiegli maraton. Podczas krótkich dystansów wszelkie niedogodności zwiazane z ubiorem jesteśmy w stanie wytrzymać ale maraton nam tego nie wybaczy.

Stylizacje : letnia i zimowa :)

5 komentarzy:

  1. Fajny wpis...

    Co do stóp, kiedyś sprawdzałem jakie buty się dla mnie nadają... Nie znalazłem tamtych schematów, ale warto zobaczyć to poniżej :)

    http://treningbiegacza.pl/uploads/media-library/podicieiieie.jpg

    OdpowiedzUsuń
  2. http://treningbiegacza.pl/jak-dobrac-buty-do-biegania

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne stylóweczki:) a jak zdrowko? :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń